Att byta lokal är ett omfattande och tidskrävande projekt. Det krävs engagemang för att få alla bitar på rätt plats. Upphandlingar behöver göras för en rad tjänster och inredning och ny teknik köpas. Den nya lokalen behöver anpassas och den gamla återställas. Man behöver ha löpande kontakt med leverantörer och göra avstämningar.  Allt måste dessutom koordineras, planeras och falla inom ramarna för en budget. Ryttare & Partners projektleder och bistår er genom hela processen. Genom en kvalitetssäkrad metod samordnar vi alla aktiviteter. Vi representerar er på byggmöten, med fastighetsägare och andra leverantörer och säkerställer att nya kontoret blir som ni kommit överens om.

Exempel på Projektgruppens arbete:

Kartläggning av projektet

Framtagande av projektorganisation

Ansvarsfördelning och beslutsvägar

Anpassad tidplan och checklista

Upphandlingar och val av externa samarbetspartners

Protokollförda möten och löpande avstämningar mot tidplan och budget

Samordning och avstämning mot delprojekt

Rapport till styrgrupp

Personalinformation

Planering av fysisk flytt

Avveckling av nuvarande lokaler

Besiktning och ev reklamationer

Uppföljning och avslut