Att byta lokal är ett omfattande och tidskrävande projekt. Det krävs engagemang för att få alla bitar på rätt plats. Upphandlingar behöver göras för en rad tjänster och inredning och ny teknik köpas. Den nya lokalen behöver anpassas och den gamla återställas. Man behöver ha löpande kontakt med leverantörer och göra avstämningar. Allt måste dessutom koordineras, planeras och falla inom ramarna för en budget. Ryttare & Partners projektleder och bistår er genom hela processen. Genom en kvalitetssäkrad metod samordnar vi alla aktiviteter. Vi representerar er på byggmöten, med fastighetsägare och andra leverantörer och säkerställer att nya kontoret blir som ni kommit överens om.
Exempel på Projektgruppens arbete:
Kartläggning av projektet
Framtagande av projektorganisation
Ansvarsfördelning och beslutsvägar
Anpassad tidplan och checklista
Upphandlingar och val av externa samarbetspartners
Protokollförda möten och löpande avstämningar mot tidplan och budget
Samordning och avstämning mot delprojekt
Rapport till styrgrupp
Personalinformation
Planering av fysisk flytt
Avveckling av nuvarande lokaler
Besiktning och ev reklamationer
Uppföljning och avslut